دریای عشق

۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

قرص فوروزماید

شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰۴:۰۰ ق.ظ

قرص فوروزماید

قرص فوروزماید (Furosemide) از داروهای ادرارآور است که به منظور درمان کم ادراری ناشی از نارسایی کلیوی و همچنین درمان پرفشاری خون، کاهش وزن، ادم ریه حاد، آسیت و... تجویز می‌شود. کاهش فشارخون، تهوع، اختلالات گوارشی، تشنگی، اسهال، یبوست، سردرد و احساس ضعف برخی از عوارض مصرف قرص فوروزماید است.

ادرار آور

قرص فوروزماید 40 میلی

داشتن فشار خون بالا از بیماری‌های خاموشی است که ممکن است در اثر عدم درمان به موقع مشکلات بسیار جدی‌تری برای فرد ایجاد کند. بسیاری از سکته‌هایی که بروز می‌کنند تنها یک علت داشته و آن هم فشار خون بالا است. چیزی که به راحتی با دارو قابل کنترل است. برخی از داروهایی که در این زمینه تجویز می‌شوند خاصیت ادرارآوری داشته و از این طریق با دفع نمک از کلیه‌ها باعث کاهش فشار خون می‌شوند. قرص فوروزماید یکی از این داروهاست که قصد داریم در ادامه بیشتر با آن آشنا شویم.

 

 

قرص فوروزماید چیست؟

قرص فوروزماید (Furosemide) از داروهای ادرارآور است که به منظور درمان کم ادراری ناشی از نارسایی کلیوی و همچنین درمان پرفشاری خون، کاهش وزن، ادم ریه حاد، آسیت و... تجویز می‌شود. فوروزماید باعث افزایش دفع آب و نمک از طریق کلیه‌ها می‌شود. توجه داشته باشید که این دارو افزایش فشار خون را درمان نمی‌کند، بلکه آن را کنترل می‌نماید. از این رو مصرف این دارو ممکن است تا آخر عمر ضروری باشد. فوروزماید به شکل قرص و آمپول دردسترس می‌باشد.

قرص فوروزماید برای چیست

اندازه گیری فشار خون

قرص فوروزماید 40

 نام‌های تجاری  Lasix ,Diaqua-2 ,Lo-Aqua
 موارد مصرف

 درمان پرفشاری خون،  ادرارآور

 عوارض  کاهش فشارخون، تهوع، اختلالات گوارشی، افزایش اوره خون و نقرس، افزایش موقت غلظت کلسترول و تری گلیسرید، کاهش سدیم خون، افزایش دفع کلسیم، تشنگی، اسهال، یبوست، سردرد، احساس سبکی سر، ضعف و حملات نقرس
 تداخل دارویی  داروهای ضدانعقاد مانند آسپیرین و وارفارین، دیگوکسین، ایندومتاسین، لیتیم، داروهای دیابت، پروبنسید، داروهای فشار خون، آنتی‌بیوتیک‌ها
 
میزان دقیق مصرف این دارو حتما باید توسط پزشک متخصص تعیین گردد. به طور معمول میزان اولیه دارو ۴۰ میلی‌گرم و به صورت یک بار در روز است که با توجه به پاسخ بیمار این میزان می‌تواند کمتر یا بیشتر شود. برای پیشگیری از شب ادراری توصیه می‌شود که دارو صبح‌ها مصرف شود.

قرص فوروزماید ۴۰

  1. مصرف قرص فوروزماید با غذا ممکن است میزان جذب آن را کمی کاهش دهد.
  2. هرگونه سابقه حساسیت دارویی یا غذایی که داشته‌اید به اطلاع پزشک برسانید.
  3. در صورتیکه سابقه ابتلا به بیماری‌های قلبی، کبدی، کلیوی، دیابت، نقرس، مشکلات پروستات یا دفع ادرار و اختلالات خونی دارید پزشک را مطلع کنید.
  4. پس از مصرف فوروزماید ممکن است تا ۶ ساعت پرادراری شما ادامه یابد.
  5. اگر مبتلا به دیابت هستید، جهت تست قند خون با پزشک مشورت کنید زیرا این دارو ممکن است در میزان قند خون تاثیر بگذارد.
  6. در صورت فراموش شدن یک نوبت مصرف دارو، به محض به یاد آوردن، آن نوبت باید مصرف شود، مگر این که تقریباً زمان مصرف نوبت بعدی فرارسیده باشد. در این صورت، مقدار مصرف بعدی نباید دو برابر گردد.
  7. حتی در صورت احساس بهبودی باید مصرف دارو را ادامه دهید.
  8. بهتر است در دوران شیردهی این دارو را مصرف نکنید.
  9. در صورت احساس صدا در گوش، دل پیچه شدید، گلو درد و تب پزشک را مطلع کنید.
  10. توصیه می‌شود طی درمان با فوروسماید از قرار گرفتن غیرضروری در برابر نور آفتاب پرهیز کنید.
  11. در صورتیکه در دوران بارداری به سر می‌برید درباره مصرف یا عدم مصرف این دارو با پزشک معالج خود مشورت کنید.
  12. طی مصرف این دارو نمک کمتر و غذاهای حاوی پتاسیم مثل موز مصرف کنید.

قرص فوروزماید برای درمان چیست

قرص فوروزماید

قرص فوروزماید 40 میلی گرم

  • طی مصرف این دارو فشار خون بیمار را مرتب اندازه گیری کنید.
  • بیماران سالخودره ممکن است به اثرات این دارو بر روی فشار خون حساس‌تر باشند.
  • مینا هاشمی

سوزش قلب و انسداد قلبی

جمعه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۰۷:۵۸ ب.ظ

سوزش قلب

سوزش قلب ,سوزش قلب هنگام نفس کشیدن,سوزش قلب و دست چپ,سوزش قلب در بارداری,سوزش قلب و درد دست چپ,سوزش قلبی,سوزش قلب برای چیست

سوزش قلب , سوزش قلب هنگام نفس کشیدن , سوزش قلب و دست چپ , سوزش قلب در بارداری

توضیحاتی در مورد سوزش قلب

تیر کشیدن قلب یا سوزش قلب می تواند در تمام افراد رخ دهد. علت تیر کشیدن قلب کاملا مختلف است اما بدیهی است که تیر کشیدن قلب آن هم بدون دانستن علت سوزش قلب ،می تواند افراد را عصبی کند.احساس سوزش در قفسه سینه معمولاً براثر بیماری یا یک مشکل جدی ایجاد می‌شود و به همین خاطر برای شخصی که به آن دچار می‌شود، وضعیت بسیار دلهره‌آوری است. بااین‌حال دلایل مختلفی برای سوزش قفسه‌ی سینه وجود دارند که همه‌ی آن‌ها خطرناک نیستند و به‌راحتی نیز قابل درمان هستند. احساس سوزش و درد قفسه سینه یک علامت شایع هم برای مشکلات قلبی و هم مشکلات ریه و حتی حملات عصبی (حمله وحشت) می‌باشد.همیشه اولین چیزی که از تیر کشیدن قلب به ذهن افاد خطور می کند ترس وجود یک انسداد یا گرفتگی قلبی است که می تواند نشان دهنده ی یک مشکل بزرگ و به خطر انداختن زندگی فرد باشد. چنین تفکری نتیجه ای جز دلهره و استرس نخواهد داشت. تیر کشیدن قلب در بسیاری از اشکال و ابعاد وجود دارد. سوزش قلب ممکن است به عنوان احساس پری، سنگینی سر دل، درد، تیر کشیدن قفسه سینه سمت چپ، فشار، تکان، تیر کشیدن قلب هنگام نفس عمیق، لرزش و انواع بسیاری دیگر رخ دهد. اما تمام بیماران یک علامت مشخص دارند و آن هم یک درد تیر کشنده در ناحیه قلبی می باشد. تیرکشیدن قلب می تواند به صورت فرو کردن یک جسم نوک تیز مثل چاقو درون قلب احساس شود.

در این مطلب از سایت جسارت در مورد سوزش قلب صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

سوزش قلب و دست چپ

در برخی موارد درد دست چپ و بیماری قلبی با هم در ارتباطند و درد در دست چپ نشانه و هشداری است برای احتمال حمله قلبی؛ بنابراین مسئله را جدی بگیرید و از این درد چشم پوشی نکنید؛ اما آیا هر دردی در دست چپ لزوماً با قلب مرتبط است؟ پاسخ این است خیر. دلایل متعددی وجود دارد که باعث ایجاد درد در دست چپ می‌شود و شما باید نسبت به آنها هوشیار و آگاه باشید. این درد می‌تواند طیف بسیار گسترده‌ای داشته باشد از یک درد ملایم به دلیل گرفتگی عضلات تا دردی شدید و آزاردهنده به دلیل حمله قلبی؛ بنابراین قبل از گرفتن نوار قلب و انجام آزمایش خون نمی‌توان در مورد علت این درد اظهار نظر کرد. سوزشِ سرِ دل، خصوصاً در موارد شدید ابتلا به بیماری رفلکس معده، می‌تواند باعث احساس سوزش در قفسه‌ی سینه شود. درهرحال، در صورت داشتن احساس سوزش قلب یا سوزش قفسه‌ی سینه حتماً باید توسط پزشک معاینه شوید تا مطمئن شوید که این علائم براثر یک مشکل یا بیماری جدی ایجاد نشده است.

تیرکشیدن و سوزش قلب

اگر پس از تیرکشیدن قلب حال شما بهتر شده اصلا جای نگرانی نیست و نیازی نیست به این فکر کنید که آیا مسئله عجیب و غریبی در شما اتفاق افتاده یا خیر؟ بسیاری از افراد در یک زمان از زندگی خود به دلایل مختف از جمله عصبی شدن و استرس مبتلا به سوزش قلب شدید می شوند. چیزی که خوب است بدانید اینست که دردی که تیز یا تیر کشنده، مانند سوزن سوزن شدن باشد اغلب به دلیل انسداد قلبی نیست. به خصوص، اگر تیرکشیدن قلب با حرکت یا تنفس بدتر شود، به ندرت می تواند نشان دهنده بیماری عروق کرونر قلب باشد.

علت بدتر شدن سوزش قلب

علت سوزش قلب که با یک تغییر در موقعیت یا حرکت فرد، اغلب بدتر و یا بهتر می شود، عموما نشان دهنده یک درگیری در دنده ها، ماهیچه ها، غضروف و یا ریه ها می باشد. به این علت است که می گویند چنین دردی مهم نیست اما درد شدید قفسه سینه بدون حالت تیر کشندگی می تواند نشان دهنده یک شرایط جدی باشد. یک لخته خون در ریه می تواند درد شدیدی ایجاد کند. ذات الریه یا عفونت ریه ها می توانند تیر کشیدن قلب را به دنبال داشته باشند که با حرکت کردن بدتر می شوند. مایعی که در فضای اطراف قلب تجمع می باید (به نام پریکارد) می تواند در حالت طبیعی علت تیر کشیدن قلب باشد. اگر تیرکشیدن و سوزش قلب در شما شدید است، هرگز آن را نادیده نگیرید. در واقع انسداد قلبی در زنان گاهی اوقات با درد شدید تیر کشنده ای همراه است. به عنوان یک قاعده کلی، درد بر روی قفسه سینه که با حرکت و یا فشار دادن بدتر نمی شود می تواند خطرناک باشد. در واقع زنان اغلب نشانه های مختلف دارند که بیان کننده بیماری های قلبی در آنان است. با این وجود اگر شما یک زن هستید و فکر می کنید مبتلا به بیماری قلبی باشید این علایم را در خود چک کنید.

سوزش قلب و انسداد قلبی

علایم تیرکشیدن قلب که نشان دهنده ی انسداد قلبی نیستند! – تیرکشیدن قلب که در مدت زمان بسیار کوتاهی و فقط در عرض چند ثانیه اتفاق می افتد. – درد فرو کردن جسم تیزی که با فشار آوردن بر روی قفسه سینه تان بدتر می شود. – هنگامی که تحرک باعث تشدید سوزش قلب می شود. بطور خلاصه دردهایی که در انتهای روز اتفاق بیفتند، عموما منشاء غیر قلبی دارند. معمولا در یک منطقه بیشتر هستند و معمولا به آسانی نقطه درد مشخص می گردد. این نوع تیر کشیدن قلب ممکن است بسیار سریع، زودگذر و فقط در عرض چند ثانیه باشد و یا ممکن است چند ساعت طول بکشند. در واقع این دردها با ورزش های هوازی بهبود می یابند و می توانید از مسکن های ساده مثل استامینوفن یا ایبوپروفن، کمپرس آب گرم و آنتی اسید ها استفاده نموده و همچنین روش های اطمینان بخشی برای پی بردن شما به منشاء غیر قلبی سوزش سر سینه تان باشند. به یاد داشته باشید که در این مقاله این مطلب عنوان نمی شود که درد تیز یا تیر کشنده قلب جدی نیست. همانطور که اشاره شد برخی از شرایط نسبتا جدی هم می تواند یک درد تیر کشیدن قلب مانند فرو کردن جسم در قفسه سینه را ایجاد کند. بنابراین در صورت مواجه با سوزش قلب طولانی و تشدید شونده در ناحیه قفسه سینه به پزشک متخصص قلب و عروق مراجعه نمایید.




  • مینا هاشمی

درمان درد پاشنه پا

جمعه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۰۵:۴۰ ب.ظ

درد پا

درد پاشنه پا ,درد پاشنه پا و چربی خون,درد پاشنه پا از چیست,درد پاشنه پا راست,درد پاشنه پای راست,درد پاشنه پا بعد از خواب,درد پاشنه پا نشانه چیست؟، درد پا در بارداری

درد پاشنه پا , درد پاشنه پا و چربی خون , درد پاشنه پا از چیست , درد پاشنه پا راست

توضیحاتی در مورد درد پا

پاهایتان هر روز، شما را از این‌جا به آن‌جا می‌برند. اما ممکن است تا زمانی که آسیب ببینند خیلی به آنها فکر نکنید. و زمانی که آسیب می‌بینند، شما به دنبال تسکین هستید. برای درمان درست، باید مشکل را بشناسید. نخستین چیزی که باید در نظر بگیرید، محل درد است.پادرد، هر گونه درد یا ناراحتی در پا، از مفصل ران تا پاشنه را شامل می‌شود. شکایت از درد پا معمولاً پدیده‌ای شایع است. پاها از مفاصل، عضلات، تاندون‌ها، رباط‌ها، اعصاب و عروق خونی تشکیل شده‌اند و همه‌ی این‌ها می‌توانند تحت تأثیر جراحت، التهاب و یا مشکلاتی دیگر قرار بگیرند و باعث علت درد کشاله ران و یا بروز پا درد شوند. درد پا می‌تواند موقتی یا دائمی باشد و ممکن است تمامی پا یا فقط ناحیه‌ی خاصی از آن را تحت تأثیر قرار دهد. در برخی از موارد، درد پا ممکن است از عضو دیگری از بدن، مانند کمر، نشأت بگیرد. این نوع درد پا را تیر کشیدن پا نیز می‌گویند.

در این مطلب از سایت جسارت در مورد درد پا صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

درد پاشنه پا

اگر پا درد شما در ناحیه در پاشنه پای‌تان است، ممکن است پلانتار فاسیتیس داشته باشید. این، ناراحتی یا التهاب نوار بافت سفت ارتباط دهنده استخوان پاشنه به انگشاتن پا است. معمولا، صبح‌ها هنگامی که از رخت خواب بیرون می‌آیید، بیشترین درد را دارد. می‌توانید آن را در پاشنه یا قوس کف پا احساس کنید.

درمان درد پاشنه پا

– به پاهای‌تان استراحت دهید. – کشش ماهیچه پاشنه و پا را انجام دهید. – مسکن‌های آزاد و بدون نیاز به نسخه مصرف کنید. – کفش‌هایی با قوس مناسب و دارای کفی بپوشید.

آشنایی با خار پاشنه پا

خار پاشنه، دلیل دیگر پا درد است. خار پاشنه، رشد غیر طبیعی استخوان در قسمت پایین پاشنه پاست. ممکن است به دلیل پوشیدن کفش نامناسب یا راه رفتن یا وضعیت نامناسب و یا حتی از فعالیت‌هایی مانند دویدن به وجود بیاید. ممکن است خار پاشنه هنگام راه رفتن یا ایستادن شما را اذیت کند. افرادی که پاهای صاف یا قوس زیاد دارند، بیشتر در معرض خار پاشنه دردناک قرار می‌گیرند. برای درمان آن: – پد جدا‌کننده پاشنه بپوشید. – از یک کفی سفارشی و مخصوص (به نام ارتوتیک) که در کفش قرار می‌گیرد استفاده کنید. – کفش‌هایی بپوشید که کاملا اندازه باشند و کفی‌های گیرنده ضربه داشته باشند. – از مسکن‌های آزاد و بدون نیاز به نسخه استفاده کنید. – فیزیوتراپی را امتحان کنید. – اگر هنوز هم درد دارید، درمورد روش‌های درمانی با پزشک‌تان مشورت کنید.

درد پا و کبودی

یک کبودی عمیق در قسمت ضخیم پاشنه یا سینه‌ی پا است. این عارضه، معمولا در اثر جراحت است اما می‌تواند به دلیل پریدن بر جسم سخت نیز باشد. درد به گونه‌ای است که انگار روی سنگ‌ریزه راه می‌روید. این مشکل به خودی خود و به‌تدریج از بین می‌رود. در این مدت: – به پای خود استراحت بدهید. – روی ناحیه مورد نظر، یخ بگذارید. – مسکن‌های آزاد و بدون نیاز به نسخه مصرف کنید.

درد پا و شکستگی

معمولا یک جراحت جدی ناشی از افتادن یا تصادف اتومبیل است. درد پاشنه پا، کبودی، ورم، یا سختی در راه رفتن، علائم اصلی آن هستند. برای درمان آن پا درد: – به پاشنه پا فشار وارد نکنید. می‌توانید از چوب‌های زیر بغل استفاده کنید. – با کفی از پاشنه پای خود محافظت کنید. – برای محافظت از استخوان پاشنه پا، آتل بگذارید یا گچ بگیرید. – درمورد مسکن‌های آزاد یا با نسخه، از پزشک‌تان سوال کنید. – فیزیوتراپی را امتحان کنید. – اگر باز هم درد دارید، درمورد عمل جراحی با پزشک‌تان صحبت کنید.

علت درد پا

پادرد معمولاً از مشکلاتی ایجاد می‌شود که با انجام اقدامات خودمراقبتی و یا عمل به برنامه‌ی درمانی پزشک تسکین می‌یابد. عوامل مرتبط با آسیب برخی از آسیب‌ها ممکن است مسبب ایجاد درد پا باشند، این آسیب‌ها عبارتند از: ایجاد ترک‌هایی مویی و شکستگی پا گرفتگی عضلات (اسب چارلی) که معمولاً به دلیل خشکی پا و یا استفاده‌ی بیش از اتفاق می‌افتد. صدمات ناشی از استفاده‌ی بیش از حد (شین اسپلنیت)، فشار و یا رگ‌به‌رگ شدن آسیب‌های جراحتی (پارگی تاندون آشیل، پارگی مینیسک زانو)

علل درد پا

درد پا می‌تواند به دلیل تخریب ساختار مفصل، شرایط التهابی و بیماری‌های خودایمن ایجاد شود، برخی از این موارد عبارتند از: کیست بیکر بوریست پا فیبرومیالژیا (نقاط ماشه‌ای) نقرس (نوعی ورم مفصل) لنگی متناوب به دلیل تصلب شرایین آرتروز زانو روماتیسم مفصلی التهاب تاندون رگ‌های واریسی عوامل دیگر درد پا ممکن است نشانه‌ای مشکلی مبهم و یا نادر باشد که معمولاً بلافاصله آشکار نمی‌شود. این موارد عبارتند از: تومور استخوان (بدخیم یا خوش‌خیم) استفاده از داروهایی چون کورتیکواستروئید یا آلوپورینول، که معمولاً برای درمان نقرس استفاده می‌شوند. بیماری لگ‌کالوپرتس (نادر، بیماری مخرب استخوان‌های مفصل ران) استئومیلیت (عفونت استخوان) آسیب به عصب سیاتیک در نتیجه‌ی انحراف ستون فقرات و یا تخریب دیسک‌های کمری سلولیت (عفونت پوستی) شکستگی غضروف رشد

درد پا نشانه‌ ای از یک عارضه‌ی جدی

در برخی از موارد، درد پا می‌تواند نشانه‌ای از یک عارضه‌ی جدی و یا تهدیدکننده‌ی زندگی باشد. در این شرایط باید در اسرع وقت برای انجام معاینات لازم به یک مرکز پژشکی اورژانسی مراجعه شود. این موارد عبارتند از: ترومبوز وریدی عمیق که باعث آمبولی ریه، حمله‌ی قلبی و یا تی سکته‌ی مغزی می‌شود. بیماری عروق محیطی که خونرسانی به اندام را محدود می‌کند. تنگی کانال نخاعی

علائم خطرناک همراه با درد پا

ممکن است علائم دیگری، بسته به نوع بیماری زمینه‌ای، اختلال یا مشکل، با درد پا همراه باشند. برخی از این علائم عبارتند از: خستگی تب درد مفصل کاهش دامنه‌ی حرکتی مفصل برآمدگی‌های پوستی رگ‌های واریسی گاهی درد پا با علائم و نشانه‌هایی همراه می‌شود که می‌تواند نشانگر عارضه‌ای جدی و تهدیدکننده‌ی زندگی باشد. اگر هر کدام از این علائم را همراه با درد پا مشاهده کردید فوراً به یک مرکز اورژانس پزشکی مراجعه کنید: رنگ‌پریدگی یا سردی پا اشکال در تنفس تب بالا (بالاتر از 101 درجه‌ی فارنهایت) ناتوانی در راه رفتن یا تحمل وزن برروی پاها درد بعد از راه رفتن یا فعالیتی خفیف پوستی رنگ پریده یا مایل به آبی (سیانوز) شنیده شدن صدا در لحظه‌ی وارد آمدن آسیب به پا ضعف تدریجی و بی‌حسی پایین ساق پا همراه با از دست رفتن کنترل ادرار و مدفوع رگه‌های قرمز در پا گرما، قرمزی و تورم پا بروز زخم در پاها یا انگشتان که به درستی بهبود نمی‌یابد.


بازو درد نشانه چیست

درد بازوی راست نشانه چیست

درد پهلو در بارداری

درد شانه راست در بارداری

درمان آرتروز شانه و گردن

  • مینا هاشمی

کوکو سیب زمینی در فر

جمعه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۰۴:۳۲ ب.ظ

کوکو سیب زمینی در فر

Image result for ‫کوکو سیب زمینی در فر‬‎

کوکوی سیب زمینی از معروفترین کوکوهای ایرانی است که مطمئنا در فهرست غذایی اکثر خانواده های ایرانی جای دارد. مواد اصلی تشکیل دهنده این کوکو عبارت از سیب زمینی ، تخم مرغ و ادویه هستد. البته این کوکو به صورت ویژه تری با موادی مثل مرغ و قارچ هم تهیه می شود. با مواد در نظر گرفته شده برای این دستور می توانید برای ۴ نفر کوکو سیب زمینی تهیه نمایید. با دستور آشپزی و طرز تهیه کوکو سیب زمینی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم کوکو سیب زمینی
سیب زمینی ۵ عدد
تخم مرغ ۳ عدد
پیاز ۱ عدد
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم











کوکو سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی ها را تمیز می شوییم سپس در قابلمه ای به همراه مقداری آب قرار می دهیم تا آبپز شوند. بعد از اینکه سیب زمینی ها پخت ، پوست شان را می گیریم و با رنده متوسط رنده می کنیم. البته می توانیم برای سرعت بیشتر سیب زمینی ها را با گوشتکوب له کنیم.حالا پیاز را به صورت جداگانه رنده می کنیم و آبش را می گیریم. یک کاسه بزرگ برای تهیه مایه کوکو برمی داریم و سیب زمینی ها را به همراه پیاز رنده شده آب گرفته داخلش می ریزیم. نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم اضافه می کنیم.در اینجا تخم مرغ ها را نیز به مایه کوکو اضافه می کنیم و مواد کوکو را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست و صاف شود. برای سرخ کردن کوکوها یک تابه روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن مایع داخلش می ریزیم.صبر می کنیم تا روغن کاملا داغ شود سپس مقداری از مایه کوکو بر میداریم و با دست به صورت دایره حالتش می دهیم و در اخر کمی صافش می کنیم تا کاملا مغز پخت شود. سپس آن را در تابه می گذاریم تا سمت زیرینش سرخ شود.سپس کوکوها را برمی گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. به همین ترتیب تمام کوکوها را سرخ می کنیم. البته می توان کوکو را به صورت قالبی هم در تابه بریزیم و مانند کوکو سبزی یک تکه سرخش کنیم که برای کوکو سیب زمینی روشی که ارائه کردیم مرسوم تر است.در پایان کوکوها را در دیس یا بشقاب مورد نظر می کشیم و به همراه گوجه فرنگی ، پیاز سفید ، خیارشور و … سرو می کنیم. سیب زمینی به جهت نشاسته بالا نمک زیادی جذب می کند توصیه ما اینست که برای حفظ سلامتی خود از نمک کمتری استفاده نمایید.

کوکو سیب زمینی مجلسی

Image result for ‫کوکو سیب زمینی در فر‬‎

کوکو سیب زمینی پخته

در اکثر مواقع برای افراد مبتدی این مورد پیش می آید که در هنگام برگرداندن کوکوها ، آنها ترک می خورند و از هم می پاشند. این موضوع به این دلیل است که در مایه کوکو به اندازه کافی تخم مرغ استفاده نشده است. البته به این مورد هم توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد تخم مرغ هم باعث از بین رفتن زیبایی کوکوها می شود.

کوکو سیب زمینی در فر

دلیل باز شدن مایه کوکوی سیب زمینی هنگام سرخ کردن این است که آب پیاز استفاده شده در کوکو گرفته نشده است. حتما بعد از رنده کردن پیاز آب آن را بگیرید سپس پیاز را به مایه کوکو اضافه کنید چون این موضوع باعث از بین رفتن انسجام مایه کوکو می شود.

کوکو سیب زمینی شکم پر

شاید دیده باشید در برخی کوکوها از سبزیجات هم استفاده شده است. برای این منظور می توانید از سبزیجات معطر مانند جعفری ، نعناع و … استفاده نمایید. برای اضافه کردن سبزیجات ، ابتدا آنها را به صورت ساطوری خرد کنید سپس به مایه کوکو اضافه نمایید.

کوکو سیب زمینی پیتزایی

ضخامت کوکوی سیب زمینی به ذائقه شما بستگی دارد. اگر دوست دارید کوکوهای شما برشته و کمی خشک شوند از ضخامت ۵ میلی متر استفاده کنید و اگر می خواهید کوکوهای شما نرم باشند می توانید ضخامت کوکوها را حداکثر تا ۲ سانتی متر بگیرید.البته باید دقت داشته باشید که اگر ضخامت کوکوها بیش از حد زیاد شود مغز کوکو کاملا سرخ نمی شود و کوکوی شما طعم سیب زمینی آبپز می دهد. برعکس این موضوع هم می تواند اتفاق بیفتد و اگر کوکوها خیلی نازک باشند خیلی زود خشک می شوند و یا حتی ممکن است بسوزند.

کوکو سیب زمینی در فر

  • مینا هاشمی

کوکو سبزی برای دو نفر

جمعه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۰۴:۱۲ ب.ظ

کوکو سبزی خوشمزه

Image result for ‫کوکو سبزی‬‎

کوکو سبزی

کوکوی سبزی تقریبا محبوب ترین نوع کوکو هست. مواد اصلی این کوکو را تخم مرغ و سبزهای معطر تشکیل می دهند. برای طعم بهتر به این کوکو زرشک و گردو اضافه می کنند. در برخی مناطق به کوکو سبزی باقلا اضافه می کنند. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر کوکو سبزی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کوکو سبزی در ادامه با ما همراه باشید.


 

مواد لازم کوکو سبزی
سبزی کوکو ۵۰۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
زرشک ۱ قاشق سوپخوری
گردو ۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا سبزی کوکویی را پاک می کنیم. سپس آنرا می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی روی سبزی ها خارج شود. حالا سبزی را به صورت ساطوری خرد می کنیم. ( می توانید سبزی کوکویی خرد شده آماده از فروشگاه ها تهیه نمایید )سبزی را پس از خرد کردن باید تفت دهیم به همین منظور سبزی را به همراه مقدار کمی روغن مایع در تایه تفت می دهیم . پس از اینکه سبزی را به مقدار دلخواه خودتان سرخ کردید آنرا کنار بگذارید تا دمایش  کمی پایان بیاید.حالا تخم مرغ ها را در یک کاسه بزرگ به صورت جداگانه می شکنیم. حالا وقت اضافه کردن ادویه هاست. برای این منظور مقدار کمی نمک به همراه فلفل سیاه و زردچوبه به تخم مرغ ها اضافه می کنیم. اضافه کردن گردو و زرشک به کوکوی سبزی اختیاری است.

کوکو سبزی خوشمزه

توصیه ما این است برای داشتن طعم بهتر از گردو و زرشک استفاده کنید. در اینجا زرشک و گردوی خرد شده را به تخم مرغ اضافه می کنیم و خوب مواد را هم می زنیم تا کاملا یکدست و صاف شوند. حالا باید سبزی کوکویی را اضافه کنیم.اگر دمای سبزی کوکویی با دمای محیط یکسان شده است آن را به ظرف تخم مرغ ها اضافه می کنیم و با قاشق مواد را کمی می زنیم تا سبزی و مواد دیگر به صورت یکدست و منسجم شوند. حالا زمان سرخ کردن کوکو سبزی است.یک تابه بزرگ انتخاب می کنیم و مقدار کمی روغن مایع درونش می ریزیم. مایه کوکوی سبزی را کف تابه می ریزیم و با پشت قاشق آنرا صاف می کنیم. اجازه می دهیم قسمت زیرین کوکو سبزی کاملا برشته شود سپس آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.بهتر است قبل از برگداندن کوکو آن را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید تا در زمان برگرداندن آن به مشکل بر نخورید. پس از اینکه دو طرف کوکو سرخ شد آن را در دیس می کشیم و با گوجه فرنگی ، پیاز سفید ، لیمو و در صورت تمایل خیارشور سرو می کنیم.

کوکو سبزی برای دو نفر

Related image

کوکو سبزی دونفره

مهم ترین جزء کوکو سبزی ، سبزی است که برای تهیه این نوع کوکو باید از سبزی مخصوص استفاده کرد. سبزی کوکو متشکل از سبزی های معطر گشنیز ، ریحان ، ترخون ، پیازچه ، تره ، جعفری و شوید است. این کامل ترین نوع سبزی کوکویی است. البته در برخی موارد اگر یک یا دو مورد از سبزی های ذکر شده موجود نباشد مشکلی ندارد.

کوکو سبزی رولتی

برخی افراد برای زیبایی بیشتر کوکو به آن جوش شیرین اضافه می کنند که اینکار باعث می شود کوکو رنگ زیباتری داشته باشد و به اصطلاح عامیانه بیشتر پف کند. توصیه ما این است به هیچ وجه در دستور پخت کوکو سبزی خود جوش شیرین اضافه نکنید زیرا می تواند برای بدن شما زیان آور باشد.

کوکو سبزی با سبزی خشک

بعضی مواقع وقتی می خواهید کوکو سبزی را برگردانید متوجه می شوید که کوکو به تابه چسبیده است و به همین دلیل موقع برگرداندن ، کوکو خرد می شود. برای جلوگیری از این مشکل حتما بگذارید روغن کاملا داغ شود سپس مایه کوکو را داخل تابه بریزید. اگر روغن به خوبی داغ شده باشد مایه کوکو به تابه نمی چسبد.

کوکو سبزی خوشمزه

  • مینا هاشمی

تعبیر خواب زردآلو چیدن

چهارشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۴۳ ب.ظ

تعبیر خواب زردآلو چیدن

Image result for ‫زردآلو‬‎


ابن سیرین دیدن زردآلو در خواب را به دلیل طعم شیرینش خوابی نیکو می‌داند البته بایستی دیدن آن در خواب در فصل برداشت زردآلو باشد ولی مطیعی تهرانی به دلیل زرد بودن رنگ زردآلو دیدن آن را در خواب چندان مناسب نمی‌داند.

کارل گوستاو یونگ در رابطه با دیدن زردآلو در خواب می‌گوید:
  • دیدن زردآلو در خوابتان بیانگر این است که چیزی هست که آنطور که به نظر می‌رسد نیست. شاید شما چیزی را منکر می‌شوید.
  • خواب دیدن اینکه زرد آلو می‌خورید هشداری ازین است که اتفاق بدی در راه است.
  • اگر دیگران مشغول خوردن زردآلو باشند، بیانگر این است که اطرافتان با وضعی نا مناسب و ناخوشایندی پر شده است.
محمدبن سیرین گوید: 
  • اگر در بیداری فصل زردآلو باشد و در خواب خودت ببینی زردآلوی شیرین می‌خوری، به تعداد زردآلوهایی که خورده‌ای دیناری به دست می‌آوری.
  • اگر ببینی زردآلوی ترش می‌خوری، دچار غم و مصیبت می‌شوی.
 
حضرت امام جعفر صادق فرماید: اگر در بیداری فصل زردآلو باشد تعبیر آن در خواب، بیماری است، ولی زمانی که فصل آن نیست، تعبیرش غم و اندوه خواهد بود، ‌‌‌‌‌ ولی اگر ببینی مزه زردآلو شیرین می باشد تعبیرش به دست آوردن سود و منفعت است.
 
منوچهر مطیعی تهرانی گوید: زردآلو به خواب دیدن خوب نیست. ممکن است در خواب ببینید که زردآلو می‌خورید، در خواب این احساس و ادراک برای شما پیدا می‌شود که آنچه می‌خورید زردآلوست اما زردی آن را نمی‌بینید در این صورت تعبیر نیکو دارد و به خصوص اگر کام شما را شیرین کند شادی و فرح است ولی اگر زردی رنگ زردآلو را ببینید خوب نیست و نشانی است از غم و رنج و بیماری مخصوصاً اگر طعم آن ترش و زننده باشد.. روی هم رفته زردآلو اگر در خواب سبز و شیرین باشد بهتر از آن است که رسیده و زرد و نرم باشد.
 
لوک اویتنهاو می‌گوید: زرد آلو امیدهای واهی
 
ابراهیم کرمانی گوید: اگر ببینی هستۀ زردآلوئی را که شکسته‌ای تلخ می‌باشد، یـعـنـی دچار غم و اندوهی می‌شوی، ولی اگر شیرین باشد، یـعـنـی از مرد بی‌اصل و نسبی سود و منفعت به دست می‌آوری.
 
مطیعی تهرانی: اگر هسته زردآلو شیرین باشد از جانب فرزند خویش خوشحال می‌شوید و غرور احساس می‌کنید.
 
مطیعی تهرانی: اگر زردآلو بخورید و طعم آن شیرین باشد سود و نفع است. اگر از کسی زردآلو بگیرید و زردی آن را نبینید از جانب آن شخص سود می‌برید. اگر زردآلو سبز باشد و کال بهتر است که رسیده باشد و زرد و نرم
 
لوک اویتنهاو می‌گوید: خوردن زرد آلو: خوشحالی
Image result for ‫زردآلو‬‎

آنلی بیتون می‌گوید:
  • اگر خواب زردآلوی رسیده را ببینید، نشانه آن است که آینده، تلخ بر چهره شما خواهد زد.
  • اگر خواب ببینید در حال خوردن زردآلو هستید، علامت آن است که حوادثی تلخ برایتان اتفاق خواهد افتاد.
  •  اما اگر خواب ببینید دیگران مشغول خوردن زردآلو هستند، تعبیری چنین دارد که محیطی که شما را در بر گرفته است بر خلاف آرزوی شماست.
 
برایت مى‌گوید:
  • اگر خواب ببینید که زردآلو خریده‌اید، به این معناست که در کارتان به موفقیت مى‌رسید.
  •  خوردن زردآلو در خواب، بیانگر داشتن سلامتى کامل است.

تعبیر خواب زردآلو چیدن

  • مینا هاشمی

تزیین سفره هفت سین

يكشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۵۸ ق.ظ


برای تزیین سفره هفت سین خود می‌توانید از جام‌های زیبا با تزیینات دست ساز استفاده کنید. دراین آموزش روش درست کردن جام هفت سین با تور، نخ کناف و روبان یاد داده شده است.

 

در انواع مدل‌ سفره هفت سین، ۶ عدد ظرف در کنار سبزه برای قرار دادن سنجد، سماق، سکه، سیب، سیر و سمنو استفاده می‌شود. این ظرف‌ها معمولا کاسه های سفالی، ظروف مسی و یا جام های شیشه ای هستند. اکنون ما روش درست کردن جام هفت سین را به صورت تصویری و گام به گام به شما می آموزیم.

 

وسایل لازم برای درست کردن جام هفت سین :

چسب چوب

جام شیشه‌ای

۲ الی ۳ متر نخ کناف به ازای هر جام

تور گیپور و یا تور ساده

دو مدل روبان

 مروارید و یا نگین

 

تزیین جام هفت سین,آموزش درست کردن جام هفت سین

وسایل لازم برای تزیین جام سفره هفت سین

 

روش درست کردن جام هفت سین فانتزی :

برای درست کردن جام هفت سین مدل فانتزی ابتدا تور را دور قسمت بالای جام بپیچید و به اندازه آن تور را ببرید. سپس قسمت بالای جام را به پهنای تور چسب چوب بزنید.

نکته: برای اینکه کار شما تمیز‌تر باشد بهتر است زیر قسمت بالای تور که حالت دالبری دارد را چسب چوب نزنید.

 

جام هفت سین,درست کردن جام هفت سین

قسمت بالای جام را به پهنای تور چسب چوب بزنید

 

به آرامی تور را روی چسب چوب بچسبانید و بعد با دست روی همه سطح تور بکشید تا کاملا به جام بچسبد و چین نخورد.

 

آموزش تصویری تزیین جام, تزیین جام با گیپور و نخ کناف

به آرامی تور را روی چسب چوب بچسبانید

 

صبر کنید تا چسب کمی خشک بشود و تور برای ادامه کار جا به جا نشود. در این فاصله می توانید جام های دیگر را نیز تور بزنید.

 

مهارت های تزیین جام سفره هفت سین,ایده هایی برای تزیین جام هفت سین

صبر کنید تا چسب کمی خشک بشود و تور برای ادامه کار جابه جا نشود

 

قسمت پهنای پایین و پایه جام را می خواهیم با نخ کناف تزیین کنیم. برای این کار باید ابتدا پهنای پایه را چسب چوب بزنید، سپس از لبه آن نخ کناف را به حالت پیچ حلزونی (دایره تو در تو) روی پایه بچسبانید.

 

آموزش درست کردن جام هفت سین, تزیین جام هفت سین با گیپور

پهنای پایه را چسب چوب بزنید، از لبه آن نخ کناف را به حالت پیچ حلزونی روی پایه بچسبانید

 

توجه: بهتر است چسب چوب را یکباره روی همه جام نزنید، زیرا ممکن است زمان پیچیدن نخ به دور جام کمی طولانی شود و چسب‌ها خشک بشوند و زمینه کار شما را خراب کند.

 

وقتی قسمت پهنای پایه را با نخ پوشاندید، روی پایه و قسمت بالای جام نیز چسب بزنید و مانند قبل نخ کناف را به دور آن بپیچید. تا زیر قسمت تور بالای جام این کار را ادامه دهید.

 

درست کردن جام هفت سین,تزیین جام هفت سین

وقتی قسمت پهنای پایه را با نخ پوشاندید، روی پایه و قسمت بالای جام نیز چسب بزنید

 

نکته: می‌توانید کار چسباندن نخ کناف را از بالای جام و زیر تور سفید نیز شروع کنید. برای این کار باید جام را وارونه کرده و سپس کار چسب زدن و پیچیدن نخ کناف را انجام دهید.

 

اکنون تمام سطح جام پوشانده شده است و زمان تزیین روی آن است. برای این کار ما پاپیون دو رنگ را در نظر گرفته ایم. شما می توانید هر نوع تزیینی که مد نظرتان است را روی آن انجام دهید.

 

 

با توجه به این که رنگ سال ۹۷ بنفش تیره است، ابتدا با روبان نیم سانتی بنفش یک پاپیون درست کنید، سپس با روبان تور یک سانتی متری یک پاپیون بدون آویز نیز درست کنید.

 

نحوه تزیین جام با گیپور, آموزش تصویری تزیین جام

ابتدا با روبان نیم سانتی بنفش یک پاپیون درست کنید

 

در انتها پاپیون بنفش را روی پاپیون توری قرار داده و بچسبانید و یا بدوزید. برای تزیین پاپیون می توانید از یک مروارید و یا چند عدد نگین کله قندی استفاده نمایید. بعد پاپیون را روی قسمتی که با نخ کناف پوشانده اید بچسبانید. بهتر است پاپیون حدود ۱ سانتی متر پایین تر از تور سفید چسبانده شود.

 

تزیین جام با گیپور و نخ کناف,مهارت های تزیین جام سفره هفت سین

پاپیون ها را روی جام بچسبانید

 

به همین ترتیب بقیه جام ها را نیز تزیین کنید و از قرار دادن آن ها بر سر سفره هفت سین خود لذت ببرید.

 

مهارت های تزیین جام سفره هفت سین,درست کردن جام هفت سین

به همین ترتیب بقیه جام ها را تزیین کنید

علت پیری زودرس در کودکان و جوانان و مردان

راهکارهایی برای حفظ سلامت مغز و اعصاب در طب سنتی

عوارض و مضرات کم خوابی در نوزادان و بزرگسالان

فواید و مضرات شستشو و حمام روزانه چیست

علت و علائم آلرژی بینی و گلو در کودکان و بزرگسالان

علائم و علت سرطان روده بزرگ در زنان چیست

آشنایی با عوارض و علت و علائم سرطان معده خوش خیم

همه چیز در مورد آموزش پخت و طرز تهیه کوفته ریزه غذای محلی ایرانی

همه چیز درباره علائم و درمان دیابت نوع دو در بارداری

همه چیز درباره علت و درمان و پیشگیری از یبوست در ماه رمضان

جلوگیری از سندروم ماه رمضان

راهکارهایی برای حفظ سلامتی

علائم و علت و درمان آرتروز مفصل زانو در زنان و مردان

علائم و علت و درمان سرطان روده بزرگ

جلوگیری از آلودگی هوا خانه

راهکارهایی برای جلوگیری و پیشگیری از انواع سرطان ها

راهکارهایی برای پیشگیری و جلوگیری از سکته و حمله قلبی در زنان

همه چیز درباره عوامل حساسیت زا در خانه

چه زمانی به متخصص پوست مراجعه کنیم

همه چیز در مورد عوارض کمبود روی در بدن کودکان

علت شدید شدن آلرژی در بدن چیست









  • مینا هاشمی

کراتین

کراتین ،کراتین خون،کراتینین،کراتین مو چیست،کراتین ترکیبی،کراتین On،کراتین مونوهیدرات،کراتین قیمت،کراتین کیناز،کراتین خون بالا چیست،کراتین خون بالا چه خطراتی دارد،کراتین خون پایین،کراتین خون چیست

کراتین

جلب است بدانید که امروزه کراتین چیست سوال اکثر ورزشکاران می باشد. این پروتئین به طور گسترده در بازارها به دلایل مزایای زیاد آن، مورد مطالعه و توجه قرار گرفته است. انجمن بین المللی تغذیه ورزشی اعلام کرد که این پروتئین می تواند عملکرد HIIT را ۱۰-۲۰ درصد افزایش دهد. این چیزی است که هیچ مکمل دیگری نمی تواند در شما ایجاد کند! درگزارش اخیر انجمن ورزش بین المللی در تغذیه (ISSN) اعلام شد: “پارلمان های دولتی و سازمان های ورزشی که استفاده از این پروتئین را ممنوع کرده اند، ممکن است ورزشکاران را در معرض خطر بیشتری قرار دهند”. این یک مسئله بسیار مهم برای یک سازمان علمی برای ایجاد مکمل غذایی است. اما بر اساس مشاهدات جامع این گزارش: در سالهایی که مطالعه در حال اجرا بود، این پروتئین بسیار مورد توجه قرار گرفته بود.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد این پروتئین صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان را جلب کند.این پروتئین به بدن کمک می کند که آدرنسین تری فسفات (ATP) را تامین کند که منبع اصلی انرژی برای بدن است. با استفاده از منبع ATP موجود، که ممکن است توسط این پروتئین امکان پذیر باشد، بدن انسان می تواند ورزش ها را در سطوح بالاتر و با شدت بیشتر انجام دهد. گزارش ISSN توضیح می دهد که بدن به ۱ تا ۳ گرم این پروتئین در روز نیاز دارد. شما می توانید با خوردن گوشت قرمز و غذاهای دریایی به طور طبیعی ۱-۲ گرم این پروتئین دریافت کنید. با این حال، برای تامین ۱-۲ گرم این پروتئین به وسیله گوشت قرمز و غذاهای دریایی، باید بیش از ۴۵۰ گرم در روز از این مواد بخورید. می توانید برای تامین این مقدار از مکمل این پروتئین استفاده کنید.این گزارش اشاره می کند که گیاه خواران معمولا کمتر از ذخایر این پروتئین در بدن خود استفاده می کنند و می توانند از مکمل های این پروتئین برای رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنند.

کراتین چیست

کراتین (Keratin) یک پروتئین سنتز شده‌است که در بسیاری از موجودات زنده یک عنصر ساختاری است، این پروتئین همچنین بهترین نمونهٔ پروتئین فیبری است. این پروتئین در آب نامحلول است و می‌توان آن را در پوست برخی از حیوانات، از جمله پستانداران پیدا کرد. گاهی اوقات، اصطکاک بیش از حد، سبب رشد نا متعادل این پروتئین بر روی سطح پوست می‌شود که به آن کالوس می‌گویند. سلولهایی تولیدکننده این پروتئین به‌طور مداوم می‌میرند و جایگزین می‌شوند. مولکول این پروتئین مارپیچ و لیفی است به دور مولکولهای دیگر این پروتئین می‌پیچد و سبب تولید رشته‌های این پروتئین می‌شود. این پروتئین حاوی میزان بالایی از اسیدهای آمینه حاوی گوگرد ،(اغلب سیستئین) می‌باشند، که به صورت پیوندهای دی‌سولفیدی میان مولکولها عمل کرده و سبب استقامت آنها می‌شوند. بیشتر از ۱۴ درصد موی انسان از سیستئین تشکیل شده‌ است. دو نوع پروتئین اصلی وجود دارد. آلفاکراتین و بتاکراتین. اولی مربوط به پستانداران و دومی مربوط به خزندگان و پرندگان. دومی از اولی قوی تر است. در انسان، این پروتئین توسط سلول‌های کراتینوسیت تولید می‌شود این سلول‌ها در لایه‌های عمیق اپیدرم قرار دارند و ملانین را جذب کرده و آنرا از اشعه‌های ماورا بنفش محافظت می‌کنند. اگر حجم این پروتئین در بدن انسان افزایش یافته و به بالای ۵ یا ۶ برسد، به احتمال زیاد کلیه‌ها از کار می‌افتند و قادر به تصفیهٔ خون نخواهند بود. آلفاکراتین پستانداران به دو دسته تقسیم می‌شود یکی سیتوکراتین و دیگری اگزوکراتین. اگزوکراتین در مو دیده می‌شود و می‌تواند یا اسیدی باشد یا بازی و خنثی. در پستانداران ناخن و مو از این پروتئین ساخته شده‌است. برخی از حشرات، مانند بیدها، قادر به هضم این پروتئین می‌باشند.

ارزش غذایی کراتین

غذاهایی که ما مصرف می کنیم می توانند این پروتئین بدن ما را تامین کنند ولی این پروتئین موجود در خوراکی ها به سختی هضم می شود و در زمان پختن غذاها ، مقدار زیادی از این پروتئین آن از بین می رود . به همین دلیل ، مکمل های کراتین مورد استفاده قرار می گیرد . برخی از منابع غذایی این پروتئین عبارتند از : گوشت گاو ، گوشن مرغ ، ماهی ، تخم مرغ ، شیر گاو ، شیر گوسفند ، استخوان گاو و گوسفند و … میزان این پروتئین موجود در جگر گاو و گوسفند بسیار پایین است و معمولا در زمان پخته شدن از بین می رود . با توجه به اینکه افراد گیاهخوار از بسیاری از منابع غذایی این پروتئین محروم هستند ، ممکن است نیاز به مصرف مکمل داشته باشند . یک قاشق چای خوری (تقریبا 5.25 گرم پودر این پروتئین ) حاوی 5 گرم کراتین مونوهیدرات ، 0الی 5 کالری انرژی ، می باشد و هیچگونه چربی ، قند ، ویتامین و سایر مواد معدنی ندارد.

مزایای کراتین

در گزارش ISSN، این پروتئین می تواند عملکرد را افزایش دهد، از آسیب جلوگیری کرده یا شدت آن را کاهش دهد. همچنین به انجام ورزش های سنگین کمک می کند، و استنوز را کاهش داده، قدرت عضلانی، فشار عضلانی و کشش را افزایش می دهد. این پروتئین همچنین می تواند مشکلات دستگاه گوارش را کاهش دهد و توانایی بدن برای حفظ آب در محیط های گرم و مرطوب را بهبود بخشد.این گزارش مجموعه وسیعی از شواهد علمی مبنی بر اینکه مکمل های این پروتئین سبب افزایش در انجام ورزش هایی با شدت بالا تا ۱۰ تا ۲۰ درصد می شوند، ارائه می کند. این عمل شامل افزایش تراکم استخوان، بهبود متابولیسم گلوکز و عملکرد مغز و کاهش استرس اکسیداتیو می شود.

رابطه کراتین و افزایش قدرت

بحث های که در ارتباط با این پروتئین در خصوص اینکه قدرت عضله سازی را افزایش می دهد، به هیچ عنوان بزرگنمایی نشده است. این موضوع را لیزا لین نویسنده کتاب ” راه حل متابولیسم ” می گوید. البته فقط در صورتی که این پروتئین به همراه یک رژیم غذایی مناسب و تمرین روتین مصرف شود. پس اگر به این فکر بودید که فقط با مصرف این پروتئین به نتایج ایده آل خود برسید، باید بگوییم که دست نگه دارید. لین توضیح می دهد:برای زمان کوتاهی، کراتین به شما انرژی مضاعفی می دهد. اما همچنان باید کارتان را انجام دهید. اگر این پروتئین باعث شود که 5 تکرار بیشتر انجام دهید، آن موقع بدانید که عضله بیشتری خواهید ساخت.

رابطه کراتین و افزایش وزن

تحقیقی که توسط محققان دانشگاه کینیپیاک انجام شده نشان داده است که استفاده از مکمل این پروتئین در هفته اول 450 گرم تا حدود یک کیلو و نیم وزن شما را افزایش می دهد. دلیل این امر جذب آب بیشتر در بدن است. لیزا لین در این خصوص می گوید:نیازی به نگرانی نیست. این وزن اضافه به وزنه های سنگین تر و حجم عضلانی بیشتر تبدیل خواهد شد. به علاوه؛ بلافاصله پس از قطع مصرف این پروتئین وزنی که بر اثر آب اضافه بدست آورده اید، به حالت اولیه بر می گردد. حدس بزنید چه چیزی برنخواهد گشت؟ قدرت و عضلات بیشتری که ساخته اید. این پروتئین مونوهیدرات باعث افزایش سنتز پروتئین و افزایش احتباس آب و املاح و افزایش جذب آمینو اسید ها در عضلات اسکلتی شده که این اتفاق باعث افزایش قوای جسمانی بدنساز می شود. در ضمن این مکمل به انجام تمرینات سخت کمک کرده و باعث افزایش حجم و توده عضلانی می شود.


زانو درد چیست

علت و علائم و درمان خانگی درد سینه در دوران بارداری

علت و درمان خانگی درد آرنج دست راست در بدنسازی

علت و دلایل و درمان گیاهی بازو درد در دوران بارداری

خواص و مضرات و بهترین زمان خوردن آب کرفس و هویج چیست

علت و درمان خانگی سردرد همراه با درد چشم چپ در طب سنتی

علت و علائم و درمان خانگی عفونت مثانه و ادراری در دوران بارداری

آزمایش tsh

علت و درمان خانگی و گیاهی درد دندان بعد از عصب کشی و پر کردن

علت و درمان سریع درد زانو راست و چپ بعد از ورزش

علت و دلایل و درمان خانگی سوزش قلب هنگام نفس کشیدن

همه چیز درباره علت و درمان درد پا در دوران بارداری و هنگام خواب

علت و علائم و درمان درد معده عصبی در دوران بارداری

علت و علائم و درمان درد گوش سمت چپ و راست نوزادان و کودکان

همه چیز درباره علت و درمان گیاهی ورم پا در دوران بارداری

زخم بستر چیست

تپش قلب یا ضربان غیرعادی

عکس های جدید الناز حبیبی

تعبیر خواب سگ سیاه و سفید و زرد و هار و مرده

عکس های جدید شهرزاد کمال زاده

عکس های جدید لیندا کیانی

هادی کاظمی

  • مینا هاشمی

آبسه لثه

جمعه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۰۴ ق.ظ

آبسه لثه

آبسه لثه ,آبسه لثه+درمان,آبسه لثه کودکان,آبسه لثه به انگلیسی,آبسه لثه در بارداری,آبسه لثه بدون درد,آبسه لثه در کودکان,آبسه لثه چیست,آبسه لثه نوزاد

آبسه لثه , آبسه لثه کودکان , آبسه لثه در بارداری , آبسه لثه بدون درد

توضیحاتی در مورد آبسه لثه

آبسه دندان یک کیست دندان عفونی ایجاد شده در دهان است که در بافت های اطراف دندان پخش می شود. این چرک در نتیجه یک عفونت باکتریایی تشکیل می شود. علت آفت دهان و آبسه دهان و دندان وجود دندان درد شدید و ضربانی است. این دندان درد معمولاً به صورت ناگهانی ایجاد می شود و در طول چند ساعت یا چند روز اول به تدریج تشدید می شود و باید سریعا برای درمان دندان درد اقدام کنید. زیرا علاوه بر این کیست لثه می تواند باعث حساس شدن دندان شود.در این مطلب از سایت جسارت در مورد آبسه لثه صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

انواع آبسه لثه و دندان

در عمل انواع آبسه دندان به دو گروه زیر تقسیم می شود: آبسه لثه (که در اصطلاح آبسه پریودنتال نامیده می شود): معمولاً آبسه لثه باعث می شود یک عفونت در فضای بین دندان و لثه ایجاد شود. این عفونت ممکن است در اثر گیر افتادن مواد غذایی بین لثه و دندان ایجاد شود. افرادی که به بیماری لثه مبتلا هستند، باکتری در زیر لثه و در محل استخوان نیز تشکیل شود. آبسه مربوط به دندان (که در اصطلاح آبسه پری اپیکال نامیده می شود): در داخل دندان تشکیل می شود. این مشکل زمانی روی می دهد که عصب دندان مرده یا از بین رفته باشد. این نوع از آبسه دندان در سر ریشه دندان ایجاد می شود. سپس در صورت عدم درمان عفونت لثه ، عفونت ایجاد شده به استخوان اطراف دندان نیز سرایت کرده و در استخوان پخش می گردد. این مشکل در اکثر موارد دردناک است و به همین خاطر افراد سریعاً برای درمان عفونت دندان و دهان به دندانپزشک مراجعه می نمایند. گاهی اوقات عفونت ایجاد شده درد ندارد یا درد به نسبت کمی دارد. اگر مشکل درمان نشده و به حال خود رها شود، عفونت می تواند برای چند ماه یا حتی چند سال باقی بماند. در حقیقت امکان درمان آبسه به صورت خود به خود وجود ندارد و به همین خاطر نباید علائم آبسه در دهان نادیده گرفته شود.

علت آبسه لثه

هنگامی که داخل دندان شما آسیب می بیند، امکان دارد به علت پوسیدگی دندان باکتری ها به این ناحیه وارد شده و باعث ایجاد عفونت شوند. گاهی اوقات شما یک ناحیه متورم پر از چرک را (پوسته ضخیم محتوی مایعی به رنگ سفید مایل به زرد) را در این زمان مشاهده می کنید. اگر امکان خارج کردن چرک از محل آن وجود نداشته باشد، ناحیه مورد نظر به تدریج متورم تر و دردناک تر خواهد شد و در اصطلاح به این مشکل آبسه دندان می گویند. آبسه دهان و دندان یک پوشش را در اطراف چرک ایجاد می کند، با این کار بدن شما سعی می کند از پخش شدن عفونت ایجاد شده در سایر اعضا جلوگیری کند. معمولاً در بسیاری از موارد، آبسه لثه و دندان بسیار سریع تشکیل می شود، گاهی اوقات حتی در طول یک یا دو روز پس از شروع عفونت ایجاد می شود.

آبسه دندان و سیر

سیر به خاطر خواص آنتی‌بیوتیکی و ضدالتهابی‌اش فوق‌العاده است. سیر برای درمان آبسه‌ی دندان خیلی خوب است، چون کاملا موثر است، برای جلوگیری از گسترش عفونت و تسکین درد نیز مفید است. تمام کاری که باید بکنید این است که یک حبه سیر را درون دهان‌تان بگذارید. آن را با دندان‌هایتان له کنید و بجوید تا درد ساکت شود. به‌طور جایگزین اگر از آن لذت نمی‌برید، نصف قاشق چای‌خوری پودر سیر را با نمک ترکیب کنید. به مدت ۱۰ دقیقه آن را روی محل آبسه بگذارید و سپس با استفاده از دهان‌شویه دهان را شست‌وشو دهید.

درمان آبسه لثه و دندان با آب نمک

این یک درمان خانگی فوق‌العاده برای آبسه‌ی دندان است که در سراسر دنیا در بیش‌تر خانه‌ها موجود است. چیزی که شاید ندانید این است که نمک خواص آنتی‌باکتریال و ضدعفونی‌کننده دارد. این به کاهش تورم می‌کند، عفونت را از بین می‌برد و درد را تسکین می‌دهد.، در عین حال از رشد باکتری‌ها در دهان جلوگیری می‌کند. تمام کاری که باید بکنید این است که ۱ قاشق چای‌خوری نمک را به یک لیوان آب ولرم اضافه کنید. آن را به خوبی هم بزنید و بعد با محلولی که به‌دست آمده‌است، دهان را شست‌وشو دهید. ۲ تا ۳ بار شست‌وشوی دهان در روز کمک زیادی به شما می‌کند.

درمان آبسه لثه و دندان با میخک

هر وقت با مشکلات دندانی مواجه شدید، میخک به خاطر خواص آنتی‌باکتریال، ضددرد و ضدعفونی‌کننده‌اش راهکاری فوق‌العاده است. دندان‌درد، و درد و التهاب لثه را می‌توان با میخک برطرف کرد. شما فقط باید روغن میخک استفاده کنید. از مقداری پنبه استفاده کنید، آن را به روغن آغشته کنید و چند دقیقه روی قسمت دردناک بگذارید. یا به جای آن، میخک را بین لپ و قسمت عفونی بگذارید. گاهی میخک را بجوید تا آب آن کمی بیرون بیاید. این فرآیند باید حدود نیم‌ساعت طول بکشد و بعد باید دهان را با آب گرم شست‌وشو دهید.

درمان آبسه لثه و دندان با چای کیسه‌ای

چای کیسه‌ای مدت‌ها است که به عنوان روش خانگی درمان آبسه دندان استفاده می‌شود. این به دلیل محتوای تانن بالایی که دارد، مفید است. چای کیسه‌ای به کاهش التهاب و درد کمک می‌کند. هم‌چنین، آنتی‌اکسیدانی که در چای سیاه وجود دارد به بهبود سلامت دهان و مبارزه با عفونت کمک می‌کند. شما می‌توانید به آسانی چای کیسه‌ای سیاه را در بسیاری از فروشگاه‌ها پیدا کنید. یک کیسه را در آب گرم خیس کنید و بعد آن را بیرون بیاورید. کیسه را در طول شب یا مدت چند ساعت روی دندانی قرار دهید که عفونت کرده‌است. دهان را با محلول آب نمک شست‌وشو دهید. شما باید این روش را هر روز به مدت ۲ هفته تکرار کنید.

درمان آبسه لثه و دندان با تخم شنبلیله

تخم شنبلیله سرشار از فایده‌های متعدد برای سلامتی است. بسیاری از مطالعات علمی ثابت کرده‌اند که شنبلیله حاوی خواص درمانی و ضد باکتریایی است که به درمان بسیاری از ناراحتی‌ها و همچنین مشکلات دهان و دندان کمک می‌کند. شنبلیله به درمان زخم‌ها، سوختگی، و حتی کاهش التهاب کمک می‌کند. از این رو می‌توان آن را یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان آبسه‌ دندان به شمار آورد. ابتدا کمی آب داخل قابلمه‌ای کوچک بریزید و آن را روی شعله‌ای با حرارت متوسط بگذارید. بعد از ۳-۴ دقیقه تخم شنبلیله‌ی آسیاب شده را به آن بیفزایید و خوب هم بزنید. بعد از حدودا ۲ دقیقه آن را از روی شعله بردارید و داخل لیوان بریزید. گلوله‌ی پنبه‌ای را در آن فرو کنید آب اضافی‌اش را بچلانید و بعد آن را روی دندان یا لثه‌ی دردناک‌تان بگذارید و اجازه‌ دهید یک یا دو دقیقه بماند. این فرایند را چند بار در روز تکرار کنید.

درمان آبسه لثه و دندان با سیب زمینی

بهترین راه درمان هر ناراحتی و مشکل سلامتی استفاده از ساده‌ترین مواد طبیعی موجود در آشپزخانه‌ها است. یکی از این مواد کم‌ ادعا که به سهولت هم قابل دسترسی است سیب زمینی است. سیب زمینی به طور طبیعی سرشار از خواص ضد عفونی و قلیایی است. به علاوه ماهیت اسیدی سیب زمینی بیشتر به کشتن میکروب‌ها و از بین بردن عفونت‌های ناشی از وجود باکتری‌های دندان کمک می‌کند. بنابراین به جای انتخاب داروهای بدون نسخه برای درمان آبسه دندان از سیب زمینی فروتن استفاده کنید و مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد. تکه‌ای از سیب زمینی خرد شده را روی دندان عفونی بگذارید. اجازه دهید حداقل به مدت ۲۰-۳۰ ثانیه روی آن بماند. یا برای حصول نتیجه‌ای بهتر بگذارید به مدت یک شب روی دندان‌تان باشد. روز بعد سیب زمینی را از روی آن بردارید.

درمان آبسه لثه و دندان با پاپایا

پاپایا یکی دیگر از آن مواد طبیعی است که به بهترین نحو به درمان درد دندان کمک می‌کند. می‌پرسید چگونه؟ خب، این امر به خاطر آن است که پاپایا حاوی خواص ضد التهابی و همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است. این میوه به عنوان یکی از پر کاربردترین مواد برای در مان خانگی دندان درد به حساب می‌آید. پس همین حالا برای خلاص شدن از التهاب آزاردهنده‌ی دندان از این درمان استفاده کنید. یک تکه‌ی کوچک از پاپایا را روی دندان عفونی بگذارید و اجازه دهید به مدت حدودا ۴۰-۵۰ دقیقه روی آن بماند. بعد آن میوه را به بیرون تف کنید و دهان‌تان را با آب گرم بشویید. به مدت حداقل ۲-۳ روز این درمان را ۲-۳ بار در روز تکرار کنید تا هیچ نشانه‌ای از عفونت دندان باقی نماند.

درمان آبسه لثه و دندان با سرکه‌ سیب

سرکه‌ی سیب یکی از موادی است که حاوی مقدار زیادی خواص مفید است من‌جمله خواص ضد عفونی، بی‌حس کننده، ضد باکتریایی و ضد التهابی. همین امر آن را به یکی از بهترین مواد برای درمان آبسه دندان تبدیل می‌کند. برای این درمان لازم است از محلول رقیق شده‌ی سرکه‌ی سیب استفاده کنید. پس برای رقیق کردن آن سرکه سیب را با کمی آب در یک لیوان مخلوط کنید. بعد این محلول رقیق شده را سر بکشید و با آن سرتاسر دهان‌تان را حداقل به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه شستشو دهید. بعد محلول را از دهانتان بیرون بریزید و سپس مجددا دهان را با آب بشویید.

درمان آبسه لثه و دندان با وانیل

وانیل یکی از موادی است که خواص درمان‌کننده و آرامبخش دارد. همچنین به صورت طبیعی پر از خواص ضد التهابی است و همین ویژگی وانیل چیزی است که کسان زیادی از آن مطلع نیستند. پس اگر به دنبال درمان خانگی خوش رایحه‌ای جهت آبسه دندان هستید این مورد دقیقا برای شما ساخته شده است!‌ سر یک گوش پاک کن را کمی به عصاره‌ی وانیل آغشته کنید و آن را روی لثه‌ی عفونی شده بمالید یا این که می‌توانید عصاره‌ی وانیل را مستقیما روی دندان یا لثه‌ی عفونی بگذارید. بگذارید این عصاره روی دندان بماند و کمی دیگر از آن را در دهان‌تان بریزید و روی قسمتی که دندان عفونی قرار دارد به مدت ۴-۵ دقیقه بچرخانید. بعد دهان‌تان را با کمی آب گرم بشویید. این کار را ۴-۵ بار در روز به مدت حداقل ۲-۳ روز ادامه دهید.

درمان آبسه لثه و دندان با روغن پونه کوهی

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌شود در خانه از دندان درد خلاص شد؟ پس به خواندن این نوشتار ادامه دهید تا فایده‌های حیرت انگیز و کم‌تر شناخته شده‌ی روغن پونه‌ی کوهی برای سلامتی را در یابید. روغن پونه کوهی یکی از مواد طبیعی است که به شما کمک می‌کند از دست عفونت دندان بلافاصله خلاص شوید. دلیل آن این است که به طور طبیعی سرشار از خواص ضد میکروبی، ضد باکتریایی و ضد انقباضی است. این روغن به درمان عفونت دندان و همین طور حفاظت از دندان در برابر عفونت و ورم بیشتر کمک می‌کند. ابتدا چند قطره روغن پونه کوهی را روی یک گوش پاک کن بمالید. بعد آن را روی دندان عفونی بکشید و به مدت ۵-۱۰ دقیقه نگه دارید. بعدا گوش پاک کن را بردارید و بگذارید روغن به مدت ۱۰-۲۰ دقیقه دیگر روی دندان بماند. بعد دهان‌تان را با آب گرم بشویید. این درمان خانگی را ۲-۳ بار در روز و به مدت ۲-۳ روز تکرار کنید.


آفتاب سوختگی

التهاب پلک

التهاب تاندون

التهاب چشم

التهاب حنجره

التهاب حلق

التهاب دهان

التهاب دیسک کمر

التهاب ریه

التهاب روده بزرگ

التهاب زیر بغل

التهاب زیر زبان

التهاب صورت

زردچوبه و زخم معده

التهاب مری

علت اسهال مزمن در بزرگسالان

شهاب دادگرنژاد کیست ؟

آب کرفس







  • مینا هاشمی